ALLMÄNNA VILLKOR

PRISER Priser i butiken anges i svenska kronor och inkluderar moms. Frakt tillkommer. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna i butiken utan föregående avisering.

BETALNING Vi erbjuder säker kortbetalning och accepterar Visa, Mastercard och American Express.

ORDERBEKRÄFTELSE När du slutfört ditt köp skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, priser, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i beställningen bör du omedelbart kontakta oss på e-post order@parlanskonfektyr.se. Ange vad som är fel och kom ihåg att uppge ordernumret som hör till ordern. Har du inte fått någon orderbekräftelse så har ordern inte kommit in till oss – kolla din skräppost eller ta kontakt med oss så hjälper vi dig.

FRAKT Fri frakt vid köp över 500 kr. Vid köp under 500 kr tillkommer en fraktkostnad på 60 kr på leveranser inom Sverige, och 125 kr på leveranser i övriga Europa.

LEVERANS Vid leverans av varor använder vi oss av DHL. Du meddelas via sms, e-post eller brev när paketet finns att hämta vid närmaste ombud.

LEVERANSTID Normal leveranstid inom Sverige är 2-5 arbetsdagar. Större beställningar kan ta längre tid, i så fall kontaktar vi er. Utanför Sverige kan det ta ytterligare några dagar.

FÖRSENINGAR Vi gör vårt bästa för att leverera snabbt, men tyvärr uppstår ändå förseningar ibland och vi garanterar inte leverans till en viss dag. Vid förseningar kontaktar vi dig och du har som kund rätt att häva köpet vid omfattande förseningar.

STORA BESTÄLLNINGAR Våra kolor och kolasås är ett hantverk och produktionen är småskalig. Vid högtider så som jul och påsk är efterfrågan extra stor och större beställningar bör läggas i god tid före önskat leveransdatum. Vi förbehåller oss rätten att häva större köp och betala tillbaka pengarna om det är så att vi inte kan leverera.

ÅNGERRÄTT Enligt Distansavtalslagen har du rätt att ångra ett köp inom 14 dagar. Dock gäller inte ångerrätten livsmedel och köp av kolor och kolasås kan alltså inte ångras. Däremot så kan t ex vår bok återlämnas. Den måste då skickas tillbaka i oförändrat skick. Du står själv för frakten tillbaka till oss och även för transportrisken gentemot posten. Vi ersätter dig för varan, men inte för fraktkostnaden.

REKLAMATION Om varubrevet eller paketet har en yttre skada, anmäl det direkt på plats hos postombudet. Om en vara är defekt eller om vi har packat fel kontakta oss på order@parlanskonfektyr.se och ange vad som är fel och ordernummer så får du information om hur du ska gå till väga. Vi står för kostnaden vid dessa returer.

PERSONUPPGIFTER De personuppgifter som du lämnar till oss när du registrerar dig som kund behandlas konfidentiellt. De används endast för att administrera dina köp. Ingen obehörig har tillgång till vårt kundregister och uppgifterna lämnas inte ut till tredje part.

FORCE MAJEURE Vi anser oss befriade från förpliktelsen att fullgöra nämnda avtal i händelse av naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer samt jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses eller undvikas.